Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Ukončenie pracovného pomeru riaditeľky školy a poverenie riadením

Publikované: Autor/i: JUDr. Matej Drotár

V prípade, že riaditeľka školy odstúpi od funkcie, môže ju nahradiť zamestnanec alebo aj zriaďovateľ na dočasné obdobie, kým prebehne výberové konanie? Je správny postup, ak riaditeľka predloží oznámenie o odstúpení z funkcie riaditeľa, ktorej výkon zanikne dňom doručenia tohto písomného oznámenia zriaďovateľovi, ale jej pracovná zmluva ešte nie je ukončená, ani nebol oznámený návrh ukončenia pracovnej zmluvy? Znamená to, že oznámením o odstúpení z funkcie riaditeľa k danému termínu sa ukončuje aj pracovný pomer? V prípade, že to bolo oznámené bez predchádzajúcej komunikácie so zriaďovateľom, má zriaďovateľ nejaký čas na menovanie zastupujúceho pedagogického zamestnanca na poverenie riadením školy? Riaditeľka má uzatvorenú zmluvu na pracovnú funkciu "riaditeľka školy".  Ako možno postupovať pri ukončení pracovnej zmluvy? Plynie tam ešte výpovedná doba 2 mesiace?

Podľa

Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Opatrenia v regionálnom školstve - Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania N

Publikované:

Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania určuje smerovanie slovenského školstva na nasledujúcich desať rokov. Dokument tvorí dvanásť čiastkových cieľov  a 106 opatrení. Vyberáme prehľad opatrení v regionálnom školstve, kde nájdeme napríklad znižovanie administratívnej záťaže, zmeny v systéme priamo riadených organizácií, ale aj zmeny v kontinuálnom vzdelávaní a v kariérovom systéme učiteľov. Pozornosť venuje Program aj vypracovaniu modelových školských vzdelávacích programov, skvalitneniu odborného vzdelávania, zavedeniu povinného predprimárneho vzdelávania v materskej škole pre každé dieťa jeden rok pred plnením povinnej školskej dochádzky v základnej škole.